خدمات انفورماتیک
برای سالها اپراتورهای موبایل فراهمکننده بستر ارتباطی برای مشترکان خود بودند که متعاقباً واحد فناوری اطلاعات نیز مهمترین مأموریت خود را در توسعه و نگهداری سیستم های شارژینگ، صورتحساب و امور مشتریان میدانست. با چنین ماموریت مشابهی در ابتدای ظهور ایرانسل، واحد فناوری اطلاعات شروع به کار کرد. اما امروز همزمان با تحولات تکنولوژی و مدلهای کسبوکار، واحد انفورماتیک با تمرکز بر استانداردهای جهانی همچون ODF به دنبال توانمندسازی کسبوکار ایرانسل برای ارائه سرویسها و خدمات پیشرفتهتر و فراتر از بسترهای ارتباطی است، از جمله سرویسها، اپلییکیشنهای مختلف، کسب و کار API، مجازیسازی و سرویسهای ابدی. واحد انفورماتیک در راستای استراتژی تحول دیجیتال ایرانسل به محورهای زیر تمرکز دارد:
- کلان داده
- مجازیسازی
- محصولات دیجیتال
- DevOps و تولید چابک
- API
همچنین، واحد انفورماتیک با بهرهگیری از دیتاسنترهای کلان خود در شهرهای مختلف، خدمات جامعی را در زمینه فراهم آوردن زیرساخت فناوری و نگهداری آن انجام میدهد. زیرساخت تحت مدیریت این واحد شامل ۷ دیتاسنتر بزرگ در شهرهای مختلف است که مجموعهای بی نظیر از تکنولوژیهای مختلف مشتمل بر حدود ۵۰۰۰ سرور فیزیکی و مجازی است.